Novinky

 

SEO pre mobilný web

 

Goog­le prišiel ne­dáv­no s jas­ný­mi po­ky­nmi a odpo­rú­ča­nia­mi pre op­ti­ma­li­zá­ciu mo­bil­né­ho webu. Tým­to vy­dal veľ­mi cen­nou in­for­má­ciu oh­ľadne vyu­ži­tia web­de­sig­nu pre fir­my, ktoré v ob­las­ti inter­ne­to­vé­ho mar­ke­tin­gu pod­ni­ka­jú.

Pod­ľa vy­jadrenia Mar­ti­na Vin­še, ma­na­žé­ra kon­zul­tantov fir­my Ef­fec­tix.com, jasne potvrd­zu­je, že čo sa páči návštevníkom, páči sa tiež Goog­lu. Po­kiaľ je pre Goog­le zá­sad­né, aby do­ká­zal správne inter­pre­to­vať ob­sah strán­ky, je po­cho­pi­teľ­né, že sa­mot­ný ob­sah strán­ky je pre SEO zá­sadne dôle­ži­tý. To zna­me­ná, že náj­de na webe, čo hľadal, alebo dos­ta­ne za­ují­ma­vé, ak­tuál­né in­for­má­cie a to je dob­ré pre Goog­le.

Goog­le odpo­rúča pou­žiť me­tó­du tzv. res­pon­ziv­ného web de­sig­nu. Jedná sa o spôsob štý­lo­va­nia HTML do­ku­men­tu, kto­rý za­ru­čí, že zob­ra­ze­nie strán­ky bu­de op­ti­ma­li­zo­va­né pre nejrôznejšie zariadenia (mo­bi­ly, no­te­boo­ky, net­boo­ky, tab­le­ty, a pod.). Predov­šetkým vďaka vlas­tnos­ti Me­dia Queries, kto­rá je za­hr­nu­tá v špe­ci­fi­ká­cii CSS3. Rozpoznáva vlas­tnos­ti zariadení.

Po­kiaľ však nie­ je mož­né vy­užiť me­tó­du res­pon­ziv­ného web de­sig­nu, môžeme pou­žiť ďalšie dve me­tó­dy tvor­by mo­bil­ných strá­nok podliehajúcim ur­či­tým pravidlám pri ko­mu­ni­ká­cii webu s vy­hľadá­va­cím ro­bo­tom.

 

3 me­tó­dy de­sig­nu mo­bil­ného webu podľa Goog­le
 

  1. Strán­ky pou­ží­va­júce re­pon­si­ve web de­sign. Strán­ky, kto­ré sú op­ti­ma­li­zo­vané pre všetky zariadenia (no­te­boo­ky, tab­le­ty atd.) vďaka pou­ži­tiu štýlovania CSS3. Kaž­dá strán­ka má jed­nu uni­kát­nu URL ad­re­su a rovnaký HTML kód.
  2. Dy­na­mic­ké strán­ky. Strán­ka má uni­kát­nu URL, ale zob­ra­zu­je od­liš­ný HTML a CSS kód v zá­vis­los­ti na tom, či užíva­teľ pou­ží­va stol­né alebo mo­bil­né zariadenie.
  3. Strán­ky, ktoré ma­jú svo­ju sa­mos­tat­nú ver­ziu pre mo­bil­né te­le­fó­ny.

 

Na nasledujúcom grafe môžeme vidieť ako narastá počet užívateľov používajúcich

mobilné zariadenia oproti používaniu stolových počítačov pri používaní internetu.

V blízkej budúcnosti, bude väčšina Google návštevníkov webových stránok pochádzať z mobilných zariadení. Avšak, väčšina podnikov ignoruje tieto mobilné zariadenia. Takže to znamená, že podniky, ktoré sa teraz radia vysoko v Google, stratia svoje pozície v prípade, že budú ignorovať mobilné trendy. To tiež znamená, že podniky, ktoré začnú prijímmobilné trendy, budú mať výhodu v budúcnosti v optimalizácii pre vyhľadávače (SEO).