Novinky
SEO pre mobilný web
Google prišiel nedávno s jasnými pokynmi a odporúčaniami pre optimalizáciu mobilného webu. Týmto vydal veľmi cennou informáciu ohľadne využitia webdesignu pre firmy, ktoré v oblasti internetového marketingu podnikajú.
Podľa vyjadrenia Martina Vinše, manažéra konzultantov firmy Effectix.com, jasne potvrdzuje, že čo sa páči návštevníkom, páči sa tiež Googlu. Pokiaľ je pre Google zásadné, aby dokázal správne interpretovať obsah stránky, je pochopiteľné, že samotný obsah stránky je pre SEO zásadne dôležitý. To znamená, že nájde na webe, čo hľadal, alebo dostane zaujímavé, aktuálné informácie a to je dobré pre Google.
Google odporúča použiť metódu tzv. responzivného web designu. Jedná sa o spôsob štýlovania HTML dokumentu, ktorý zaručí, že zobrazenie stránky bude optimalizované pre nejrôznejšie zariadenia (mobily, notebooky, netbooky, tablety, a pod.). Predovšetkým vďaka vlastnosti Media Queries, ktorá je zahrnutá v špecifikácii CSS3. Rozpoznáva vlastnosti zariadení.
Pokiaľ však nie je možné využiť metódu responzivného web designu, môžeme použiť ďalšie dve metódy tvorby mobilných stránok podliehajúcim určitým pravidlám pri komunikácii webu s vyhľadávacím robotom.
3 metódy designu mobilného webu podľa Google
- Stránky používajúce reponsive web design. Stránky, ktoré sú optimalizované pre všetky zariadenia (notebooky, tablety atd.) vďaka použitiu štýlovania CSS3. Každá stránka má jednu unikátnu URL adresu a rovnaký HTML kód.
- Dynamické stránky. Stránka má unikátnu URL, ale zobrazuje odlišný HTML a CSS kód v závislosti na tom, či užívateľ používa stolné alebo mobilné zariadenie.
- Stránky, ktoré majú svoju samostatnú verziu pre mobilné telefóny.
Na nasledujúcom grafe môžeme vidieť ako narastá počet užívateľov používajúcich
mobilné zariadenia oproti používaniu stolových počítačov pri používaní internetu.
V blízkej budúcnosti, bude väčšina Google návštevníkov webových stránok pochádzať z mobilných zariadení. Avšak, väčšina podnikov ignoruje tieto mobilné zariadenia. Takže to znamená, že podniky, ktoré sa teraz radia vysoko v Google, stratia svoje pozície v prípade, že budú ignorovať mobilné trendy. To tiež znamená, že podniky, ktoré začnú prijímmobilné trendy, budú mať výhodu v budúcnosti v optimalizácii pre vyhľadávače (SEO).